Εκπαιδευτικός ΦΑ: Τσουκνίδα Μαρία Αντικείμενο: Γυμναστική και Φαντασία
Όταν τα σώματα γίνονται το υλικό για δημιουργία και τα παιδιά οι καλλιτέχνες, τότε το καλύτερο που έχει να κάνει κανείς είναι να θαυμάσει τα γλυπτά των παιδιών, που δημιούργησαν με ευρηματικότητα, φαντασία και συνεργασία. Σε διάφορες τάξεις στα πλαίσια του αντικειμένου της Ενόργανης Γυμναστικής, για ζέσταμα παίξαμε ένα παιχνίδι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν ένα σχήμα με τα σώματά τους ομαδικά -το οποίο είχαν αποφασίσει από πριν- σε όποιο επίπεδο επιθυμούν και σε όποιο σχήμα (ανοιχτό ή κλειστό).
Η χαρά τους ήταν τόση που τελικά όλη η ώρα αφιερώθηκε σε αυτό μιας και οι παράγοντες συνεργασία, φαντασία, δημιουργικότητα είναι σημαντικοί σκοποί στη Φυσική Αγωγή. Επίσης η εσωτερική τους παρακίνηση ήταν τόσο δυνατή που η επιλογή στην συγκεκριμένη στιγμή δεν θα έπρεπε να είναι άλλη από το να αλλάξω τους αρχικούς στόχους τους μαθήματος. Κι αυτό γιατί όταν τα παιδιά λειτουργούν με αυτό τον τρόπο τα αποτελέσματα είναι πολλαπλά. Από την άλλη για τα παιδιά ήταν μια υπέροχη εμπειρία μαθητοκεντρικής διδασκαλίας. Για εμένα ήταν εξίσου μια όμορφη εμπειρία, βλέποντας τους μικρούς μου μαθητές να εργάζονται με πάθος σε ένα μάθημα που ξεκίνησε με άλλο στόχο και κατέληξε με έναν άλλο, που τελικά απ' ότι φάνηκε για τα παιδιά την δεδομένη στιγμή ήταν πιο σημαντικός. Σαν εκπαιδευτικός ΦΑ για μια ακόμη φορά ένιωσα ότι όταν αφήσουμε ελεύθερα τα παιδιά με διακριτική καθοδήγηση και εμψύχωση τότε μόνο η λήξη της διδακτικής ώρας σταματά τη δημιουργία! Το αποτέλεσμα δείτε το και μόνοι σας.
"Λουλούδι" "Καρδιά"
"Σαΐτα" "Βωμός Ολ. Φλόγας" "Φωλιά" "Συντριβάνι"
"Κύκλος" "Αστέρι"
"Κεραυνός" "Βέλος"
|