Οι μαθητές της Δ? τάξης (σε απόλυτη συνεργασία και τα δύο τμήματα) στις ώρες της Ευέλικτης ζώνης υλοποίησαν τα παρακάτω τέσσερα προγράμματα:
- Το δίμηνο Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου η Δ΄ τάξη αφιέρωσε τις ώρες της Ευέλικτης ζώνης στην προετοιμασία της εθνικής γιορτής της 28ης Οκτωβρίου 1940 που ανέλαβε, με την παρουσίαση σχετικών θεατρικών δρώμενων.
- Το νερό πηγή ζωής (περιβαλλοντικό)
- Επαγγέλματα που χάθηκαν και χάνονται (πολιτιστικό)
- Η μέλισσα και το μέλι στη ζωή και τον τόπο μας (περιβαλλοντικό- ομαδικό σε συνεργασία με όλες τις τάξεις του σχολείου, που αποτέλεσε και θέμα της καλοκαιρινής γιορτής λήξης).
- Όλα τα προγράμματα υλοποιήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ( Δ1 κ. Άννα Λούβαρη, Δ2 κ. Ελένη Μινάρδου- 2 ώρες την εβδομάδα η καθεμία), σε συνεργασία με τους εκπ/κούς που συμπλήρωναν το ωράριό τους ( κ. Νίκη Δουβίτσα Δ1 και κ. Δημήτρης Δημητρίου Δ2 ? 1 ώρα την εβδομάδα ο καθένας).
- Επίσης συνεργάστηκαν οι εκπ/κοί ειδικοτήτων κ. Γεωργία Μπακογιάννη ( Μουσικής) και κ. Βιργινία Κλαυδιανού (Εικαστικών).
ΤΟ ΝΕΡΟ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ
Η αφόρμηση δόθηκε από την ενότητα του μαθήματος της Γλώσσας: «Ρώτα το νερό τι τρέχει».
Δραστηριότητες:
- Συγκεντρώθηκαν έθιμα σχετικά με το νερό.
- Έγινε προβολή σχετικού βίντεο, ακολούθησε συζήτηση ? ευαισθητοποίηση.
- Χωρίστηκαν σε ομάδες και έγραψαν παραμύθια με θέμα «Το ταξίδι της σταγόνας».
- Έγραψαν συνθήματα- μηνύματα, σχετικά με το νερό στη ζωή μας, σε ταμπελίτσες.
- Συγκεντρώθηκαν παροιμίες, συμπληρώθηκαν ακροστιχίδα και κρυπτόλεξο.
- Το πρόγραμμά μας ολοκληρώθηκε με την επίσκεψή μας στο Yδραγωγείο του Δήμου Τήνου.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΧΑΝΟΝΤΑΙ
Η αφόρμηση δόθηκε από την ενότητα του μαθήματος της Γλώσσας: «Ρώτα το νερό τι τρέχει» και συγκεκριμένα από το μάθημα «Ο νερουλάς».
Δραστηριότητες
- Τα παιδιά ανέλαβαν το καθένα από ένα επάγγελμα, έφεραν πληροφορίες ? εικόνες και έγινε παρουσίαση του καθενός επαγγέλματος στην τάξη (παρουσιάστηκαν δεκαπέντε επαγγέλματα).
- Έγιναν παιχνίδια ρόλων- παντομίμες σχετικά με το κάθε επάγγελμα
- Επίσης τα παιδιά ζωγράφισαν σχετικά με το επάγγελμα που ανέλαβε καθένα.
- Συμπληρώθηκαν σταυρόλεξο και κρυπτόλεξο που αφορούσαν το πρόγραμμα.
Η ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ
Στα πλαίσια του ομαδικού προγράμματος που, στην αρχή του σχολικού έτους, αποφασίστηκε να υλοποιηθεί από όλες τις τάξεις του σχολείου μας , η Δ΄ τάξη ασχολήθηκε με τα παρακάτω θέματα:
- Γνωριμία με την κοινωνία των μελισσών
- Ανατομία της μέλισσας
- Προσφορά της μέλισσας στη φύση ? προϊόντα
- Τρόπος παραγωγής μελιού ? μουντοβίνας (τσίπουρου)
Παράλληλα γίνονταν σχετικές δραστηριότητες: παροιμίες, σταυρόλεξα – μελισσόλεξο, ακροστιχίδα, προβολή βίντεο με σχολιασμό, ζωγραφιές- κατασκευές, τραγούδια.
Η Δ΄ τάξη συμμετείχε στη γιορτή της λήξης παρουσιάζοντας διαδραστικά, λεξιλογικά παιχνίδια (ΜΕΛΙΣΣΟΛΕΞΟ και το παιχνίδι γνώσης ? συναγωνισμού: ΚΟΙΤΑ ΤΙ ΒΡΗΚΑΝ! )